Jeden listopadový víkend jsem si moc užila s Toyotou C-HR hybrid ve verzi Dynamic.
Tato verze měla 1.8 benzínový motor v kombinaci s elektromotorem o celkovém výkonu 122k s automatickou převodovkou e-CVT.
Jeden listopadový víkend jsem si moc užila s Toyotou C-HR hybrid ve verzi Dynamic.
Tato verze měla 1.8 benzínový motor v kombinaci s elektromotorem o celkovém výkonu 122k s automatickou převodovkou e-CVT.
Toyota C-HR hybrid je velmi specifické a svým způsobem unikátní auto. Snoubí v sobě budoucnost, moderní technologie a určité charisma. Není to auto pro každého, ale cílí na svou skupinu uživatelů, a pokud jste mezi nimi, tak vás rozhodně chytne za srdce a nepustí.
Já si na něj musela chvíli zvykat.
Mám v oblibě spíše klasičtější a elegantnější design, ale tento vpravdě futuristický interiér měl něco do sebe a hodil se k celkovému vzhledu vozidla, který je navržen jako crossover (auto pak vypadá jak na 90°C vyprané SUV 🙂 a hodí se spíše do města případně lehčích terénů).
Každopádně jízdu ve městě jsem si s hybridem užívala.
Poskakování v kolonách, úzké uličky či úmorné hledání parkovacího místa a pak někdy i marné pokusy o zaparkování se s tímhle autem zvládají úplně bez problému.
Vytkla bych však malá zadní boční okna (pasažéři vzadu se moc okolím kochat nemohou) a díky zvednuté zadní části vozu i zmenšené zadní okno. Díky tomu je z místa řidiče trošku horší rozhled a je potřeba se tomuto faktu přizpůsobit.
Ve městě nejvíce využijete přidaný elektromotor při němž je auto úplně tiché (někdy až děsivě, jelikož neslyšíte zvuk motoru a dá se tím tak hodně překvapit cyklista, kterého objedete a on o vás vůbec neví) a při dobré manipulaci s plynovým pedálem se benzínový motor aktivuje až tak kolem 40-50 km/hod. Auto však dokáže být i velice svižné a po sešlápnutí plynu reaguje poměrně rychle.
Pokud tedy potřebujete vůz, který užijete převážně ve městě, tak je Toyota C-HR hybrid pro vás ideální.
Při vyšších rychlostech však přichází o prvotní dynamiku.
V menu lze vybrat mezi 3 režimy jízd (automaticky je předvolen režim normal, dále pak lze volit mezi eco a sport) a na příjemnou jízdu mimo město je režim sport asi nejvhodnější – jde cítit větší tuhost volantu, takže nemáte pak pocit, že se se vám volat protáčí mezi rukama a celkově se auto chová trošičku svižněji. V zatáčkách drží velice dobře a krásně vede stopu. O nerovnostech na silnici skoro nevíte, a tak se i železniční přejezd dá slušně zdolat aniž byste měli pocit, že se vám auto rozsype.
Na “křik” motoru při vyšších rychlostech jsem si musela dlouho zvykat a mít manuální řazení, tak už dávno přeřazuji na vyšší stupeň. Je to způsobeno hlavně e-CVT automatickou převodovkou (fungující na principu variátoru – laicky řečeno, auto se rozjelo rychle a než se tam postupně dořadily “převodovková kolečka” tak bylo hlučnější, po vyrovnání rychlosti a převodů už bylo slyšet zase jen příjemné brblání motoru).
Co bylo naopak velice příjemné byla možnost přepnutí řadící páky do pozice B, což umožňovalo brzdění motorem, a tak se i při jízdě z kopce mohl dobíjet akumulátor pro elektromotor.
Co mě naopak nemile překvapilo byl palubní infotainment – pomalá odezva středového ovládacího panelu, místy nepřehledné a nedoladěné uživatelské rozhraní.
Pokud mám znímit některé detaily, tak bych asi vypíchla:
Celkový dojem je však z Toyoty C-HR pozitivní (4* z 5)
A pokud spadáte do cílové skupiny a budete brát tento hybrid jako městské auto, tak si ho určitě také oblíbíte 🙂
Toyota C-HR hybrid
verze Dynamic, paket Comfort
elektromotor/benzín 1.8, 122k, e-CVT převodovka
rok výroby 2017
najeto cca 400 km, spotřeba 6 l
základní cena vozu: 674 900 Kč
cena testovaného vozu 730 000 Kč
Děkuji C&K – Toyota Brno za možnost vyzkoušet si tento vůz